Ερωτική ποίηση και μουσική

Φίλοι μου,
γειά σας,

Σε πείσμα των καιρών, εμείς εδώ θα κάνουμε ταξιδάκι αναψυχής.
Νυχτερινή απόδραση σε μονοπάτια της μουσικής, του λόγου, της σκέψης, της νοσταλγίας…
Προορισμός μας;
Μα ο τόπος της ψυχαγωγίας και όχι εκείνος της διασκέδασης.

Η ποίηση της εκπαιδευτικού και συγγραφέως Χρυσούλας Λουλοπούλου θα συντροφεύσει το κάθε τραγούδι μας απόψε…

Κάνω τα μάτια μου θάλασσα να πέσεις να πνιγείς άφοβα.
Να κατρακυλήσεις στο στομάχι μου κι από κει στη μήτρα μου.
Να σε γεννήσω να σου δώσω ζωή από τη ζωή μου...
να σου δώσω αίμα από το αίμα μου.
Έστω κι έτσι να γίνουμε ένα...


Jacques Brel - "Ne Me Quitte Pas"


Κάθε βραδιά οι αισθήσεις, οι αρχόντισσες του κορμιού,
σαν πριγκίπισσες ρίχνουν τα μαλλιά τους
από τον πύργο όπου είναι κλεισμένες τη μέρα
για ν’ ανέβεις εσύ, ακριβέ μου,
και ν’ αγρυπνήσεις το προσκεφάλι τους,
σκουπίζοντας το καυτό τους μέτωπο
από τον πυρετό του πόθου..
Το πρωί γεννιούνται οι κόρες τους,
οι αναμνήσεις, με διαμαντοστόλιστους λαιμούς
από τις στάλες τους ιδρώτα.
Δεν έχει ολοκλήρωση αυτό το όνειρο,
μηδέ τέλος αυτό το παραμύθι…


"Accarezzame "


Τ' όνειρό σου στρώνω στο κρεβάτι των ευχών
με τα λειψά μου χέρια.
Το απλώνω στο λίκνο τ' ουρανού
με την κουτσή μου πλάτη, με την κουφή μου ματιά,
με τη βουβή μου ανάσα.
Κοιμήσου εσύ κι ονειρέψου ,αγάπη μου!
Εγώ ξαγρυπνώ και καρφώνω την ταμπέλα του ονείρου σου
ψηλά στο στερέωμα,
να' ναι ο κόσμος όλος δικό σου βιός σαν ξυπνήσεις.


          Henry Mancini - "Lara's Theme" from "Dr. Zhivago"


-Γιατί κοιτάς κάθε βράδυ τόσο επίμονα τον ουρανό;
-Θυμάσαι όταν ήμασταν μικρά,
που λέγαμε «Σ’ αγαπώ ως τον ουρανό!»;
Δεν τον κοιτώ, λοιπόν,
σπρώχνω με τη ματιά τον τρούλο του,
να χωρέσει η αγάπη μου για σένα…!


"La canzone dei vecchi amanti" - Franco Battiato


«Μύρο στοργής, απόσταγμα τρυφερότητας,
κι αιθέριο έλαιο λατρείας
απαλά ακουμπώ στους καρπούς της ψυχής σου,
ακριβέ μου, και σε βαφτίζω
 ‘Αγάπη’.
Αποτάσσομαι το παρελθόν
 και συντάσσομαι μόνο με ό,τι εμπεριέχει το όνομά σου.
 Τη ζωή μου θα ορίζει πια αυτή η ονοματοδοσία.»


"Προσωπογραφία Της Μητέρας Μου" - Μάνος Χατζιδάκις


«Έστρωσα στο κρεβάτι ‘σ’ αγαπώ’.
Έλα να στρώσεις στίχους


Barry White - "You're the first, my last, my everything "


«Θνησιγενής η ανάγκη σου για μένα.
Δεν μπόρεσε να τη σώσει το απελπισμένο φιλί της ζωής
που της έδωσε η Αγάπη μου,
αυτή η εύρωστη τυφλή καλλονή.
Τώρα τριγυρνά αλλόφρων στα λιβάδια της ψυχής,
ξερνά «γιατί» κι αμάσητες υποσχέσεις,
πετά απ’ το στόμα της φωτιές από παράπονο
και κατακαίει τον τόπο μέσα μου…»


Secret Garden"Nocturne"


Θέλω να σε χτυπήσω,
να σε χτυπήσω αλύπητα
που με πρόδωσες
και μετά να σε πάρω αγκαλιά
και κλαίγοντας να γιάννω τις πληγές σου
και να σε στέρξω για ό,τι έπαθες.
Θεέ μου, πόση μεθυστική παράνοια
φυτρώνει στις άκρες
απ’ τα κακοτράχαλα μονοπάτια του πάθους…


Ελένη Δήμου - "Προσωπικά"


Κι ύστερα το στέρνο σου
 έγινε διάφανο,
ύστερα απ' τον έρωτα.
 Κι είδα την καρδιά σου
ενώ κοιμόσουν.
Ψίθυροι προδότες βγήκαν σεργιάνι
απ' το στόμα που βέβηλο φιλούσε εμένα πριν
και δεν ήταν ανάμεσά τους ούτε μια φορά
 το όνομά μου.
Μάταια το' ψαξα
σα μάνα που ψάχνει το χαμένο παιδί της
στο πλήθος.
 Τάισα την ύαινα απελπισία μου
πεθαμένες αυταπάτες
και βγήκα με το αργό βήμα της ήττας,
το κεφάλι σκυφτό
 και τον καγχασμό να κοχλάζει στο πικρό στόμα,
 βγήκα στο σκοτεινό σοκάκι πάλι,
σκοντάφτοντας πάνω στα θρύψαλα των υποσχέσεών σου
 και του εκμαγείου του προσωπείου σου,
βγήκα να κρύψω το βλέμμα στους υπονόμους,
εκεί που τα ποντίκια δεν φέρονται
όπως οι άνθρωποι.
Κρύο...
Πόσο κρύο, Θεέ μου κι απόψε...


Charles Aznavour- "Qui"


Έλα!
Τα ετοίμασα όλα για τη θυσία.
Έβαλα τα μάτια μου να γνέθουν προσμονές.
 Διέταξα τα χέρια μου να σκαλίσουν τη λέξη «Υποταγή»
στην πλάκα του μετώπου μου.
Έλα!
 Έπεισα τα πόδια μου να ανυπομονούν
να κατεβούν τους γκρεμούς του έρωτά σου.
Κρέμασα στα μαλλιά μου ν’ ανεμίζει
η σημαία της παράδοσής μου.
 Έλα!
 Έμαθα στις φλέβες μου να χορεύουν εκστασιασμένα
στο άκουσμα των βημάτων σου.
 Έστρωσα στους ώμους μου βελουδένιο δέρμα
 για ν’ ακουμπήσεις τον πόνο σου.
 Έλα!
 Η σιγουριά-αποδημητικό πουλί- έχτισε τη φωλιά της
στο μπαλκόνι της απόφασης
και δεν θα ξαναφύγει πια.
Ξάπλωσα την ελευθερία μου στη λαιμητόμο
και -χωρίς φόβο- σε περιμένω.
Τα ετοίμασα όλα για τη θυσία.
 Έλα!


Elvis Presley - "Love Me Tender"


Όλες μου οι ώρες ταξιδεύουν
πάνω στις ράγες της σκέψης σου
σε συρμό φορτωμένο αναμνήσεις κλωσμένες από
μπαμπάκι,
έχουν τα χέρια τεντωμένα έξω απ’ τα παράθυρα
και τρυγούν αρμαθιές φως
 και ρινίσματα μεθυστικών αναπνοών,
για τις στιγμές που το τούνελ της αμφιβολίας
θα με ρουφήξει στα σκοτεινά σπλάχνα του…


"A time for us" Henry Mancini


Πήραν τα λόγια σου βαμβάκι
και ακούμπησαν απαλά στις πληγές μου
να τις καθαρίσουν με τρυφερές κινήσεις.
Υποκοριστικά και επιθετικοί προσδιορισμοί
στην υπηρεσία της ίασης
μιας ψυχής που αφέθηκε στα χέρια σου.
Οι ουλές χαμογέλασαν
σαν αντίκρισαν το πρόσωπό σου
και υποχώρησαν πρόθυμα
αφήνοντας πίσω μόνο ένα τριανταφυλλί
στο χρώμα των μοσχοβολιστών χειλιών σου,
μυροβλύτη έρωτά μου!
Τώρα τις ψάχνω τα βράδια για να σ’ αγγίζω
κι ο πόνος με του καιρού την αλλαγή εσένα πια θυμίζει,
 μα πάλι δε συγκρίνεται με κείνον της αγάπης…


Barbra Streisand - "Memory"


Κάθε που πάω να σου ξεφύγω
πέφτω πάνω στο συρματόπλεγμα της σκέψης σου.


Roy Orbison - "A Love So Beautiful"


Όλες μας τις στιγμές θα τις φυλώ σαν θησαυρό
αγάπη μου,
 δεν θα πάψω ποτέ να μαζεύω και την πιο μικρή,
σαν δροσοσταλίδες από νιάνοιχτα τριαντάφυλλα
και να την κάνω εικόνισμα
στου κοινού μας βίου το εικονοστάσι.


Lady-Kenny- "Rogers"


Τα είδα έτσι φορτωμένα και τα λυπήθηκα.
Κουβαλούσαν όση πίκρα δεν είχα ξαναδεί.
‘Να σας ξεφορτώσω!’ προθυμοποιήθηκα.
Εκείνα με κοίταξαν με ευγνωμοσύνη,
που φόρεσε ένα άλικο φόρεμα
 υφασμένο από κλωστές έρωτα
φερμένου από κάποια απόκοσμη χώρα.
Ποτέ δεν θα ξεχάσω
εκείνη την πρώτη συνάντηση με τα μάτια σου…


"Un Homme Et Une Femme"


Πόσα χρόνια πάνε- αλήθεια- από τότε που έφυγες;
Πόσοι αιώνες; Πόσες ζωές;
Πώς;;
Ούτε μέρα δεν γέμισε ακόμη από το χαμό;
 Αδύνατον!
Κι εγώ πώς έχασα το μέτρημα;
Εγώ η δυνατή στους υπολογισμούς;
Εγώ η ανόητη θνητή
που νόμιζα πως λύση για όλα είχα...
Τώρα βρέχει απόγνωση
 στου νου μου τη σαθρή καλύβα.


Celine Dion- "The Power Of Love"


Χωράφι σπαρμένο ικεσίες
για ένα σου φιλί
οι λέξεις μου…


CRAZY - "PATSY CLINE"


Κρυφά σου μιλώ με βλέμματα
αφού δεν επιτρέπεται να σου μιλώ με λέξεις.
Όλος το πάθος στην άκρη απ’ τις ματιές μας γαντζωμένο.
Κι όταν λάθρα σε συναντώ
κι όταν τελειώσει
η σπαρακτική ένωση των κορμιών μας,
σου γεμίζω την τσέπη χάδια,
και σου καρφιτσώνω στη φόδρα του παλτό φιλιά
και στο γιακά δικές μου ανάσες,
για το δρόμο.
Αύριο πάλι, αγάπη μου


Jean Francois Maurice - "Monaco"


Θα ψάξω στις γωνιές του κόσμου
και –δεν μπορεί!-
θα βρω νέους τρόπους να σου πω πόσο σ’ αγαπώ,
 θα βρω ξεχασμένες λέξεις
που παραπονεμένες περιμένουν ν’ ανθίσουν
σε κάποια γωνιά χειλιών,
σ’ ένα παρτέρι πρωινού χαμόγελου…


CHARLES AZNAVOUR - "ÊTRE "



Φίλοι μου, σας εύχομαι να ζήσετε ένα ερωτικό βράδυ…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου