Κώστας Καπνίσης (2ο μέρος)

Φίλοι μου, στο δεύτερο μέρος της εκπομπής μας απόψε, θ’ ακουστούν πολύ γνωστά και καταξιωμένα στον μουσικό χώρο, τραγούδια του συνθέτη.  Τραγούδια  που ίσως και να τραγουδήθηκαν για πρώτη φορά σε ταινία, αλλά που δεν την θυμίζουν…Τραγούδια που δεν έχουν ''καεί'' από την αλόγιστη και άκαιρη χρήση.

"Αγάπη μου άργησες να `ρθεις"
1970
Στίχοι:  Μιχάλης Παπανικολάου


Κλείσαν οι δρόμοι με βροχη κι ο ουρανός με θλίψη.
Μονάχοι όσοι διαβαίνετε ο φόβος μη σας λείψει.
Βαθύς ο πόνος της πληγής βαθύ και το σκοτάδι.
Αγάπη μου άργησες να `ρθείς και μ’έπιασε το βράδυ.
Μικρό παιδί, μικρό πουλί πού πας στη καταιγίδα.
Σβήστηκι η μέρα στη βροχή κι ακόμα εγώ δε σ’ είδα.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Η Γιοβάννα ερμηνεύει το τραγούδι "Απόψε βρέχει"
σε στίχους Θάνου Σοφού.
Απόσπασμα από την κινηματογραφημένη συναυλία "Поёт Иованна" (Η Γιοβάννα τραγουδά) στη Μόσχα το 1963. Δ/ντης ορχήστρας: Κώστας Καπνίσης.

  
Απόψε βρέχει σαν την εποχή που μού’χες φύγει μέσα στη βροχή
κι ο νους μου τρέχει τρέχει στα παλιά σε μιας αγάπης τα νεκρά φιλιά
Στον ουρανό τον γκρίζο και μες στη συννεφιά
τα μάτια σου αντικρίζω λατρευτή μου ζωγραφιά

= ==== == == = = = = = = = = = = =

"Απόψε η φαντασία μου πετά"
Tango του 1949 σε ΄στίχους Κώστα Μάνεση

  
Απόψε η φαντασία μου πετά σε κόσμους όμορφους που λεν’ τα παραμύθια
μεσ’ σε γαλάζια κύματα βουτά εκεί που σμίγουν η ψευτιά με την αλήθεια
Σε κάστρα παλάτια εξωτικά τον πρίγκιπα με την αγάπη του ανταμώνω
Και ρίγησες με μύρα μαγικά να τους ραντίζουνε του έρωτα τον θρόνο
Είμαι σε μια ονειρεμένη πολιτεία που μοιάζει κήπος με ολάνθιστα χαλιά
που σιντριβάνια τραγουδούν με γοητεία κι ακομπανιάρουν ερωτιάρικα βιολιά!

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Ο Μουσικοσυνθέτης Κώστας Καπνίσης, σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις του στον τηλεοπτικό φακό, παίζει πιάνο και τον συνοδεύει στο τραγούδι ο Τώνης Μαρούδας.
( Από το αρχείο της ΕΡΤ )
"Γελάς"
Στίχοι:  Γιώργος Οικονομίδης


Απ’ τον σωρό των αστεριών θα πάρω εν’ άστρο εγώ χλωμό
να στο κρεμάσω στο λαιμό να το `χεις μενταγιόν
Γελάς και τ’ άστρα θαρρείς πως βγαίνουν νωρίς για να σε δουν
Μιλάς και στη σιγαλιά νομίζεις πουλιά πως κελαηδούν
Εσύ που `χε ο ήλιος φωλιά χρυσή φωλιά τα σγουρά σου μαλλιά
Εσύ που τόσον καιρό ζητούσα να βρω σαν θησαυρό
                   - - - - -- - - - - -
"Είσαι ένας έρωτας παράξενος"
 Είσαι ένας έρωτας παράξενος πολύ παράξενος στ’ αλήθεια
κοντά σου με κρατάει καιρό πότε ένα πάθος φλογερό και πότε πάλι μια συνήθεια
Άλλες φορές σε βλέπω αχόρταγα άλλες φορές βαριεστημένος
αλλά προτού σε βαρεθώ κοντά σου βιάζομαι να `ρθω για τα φιλιά σου διψασμένος
Άλλοτε χαίρομαι πολύ που μ’ αγαπάς η συντροφιά σου προσπαθώ να μη μου λείψει
κι άλλοτε πλήττω και το θέλω αλλού να πας χωρίς να νιώθω ούτε πόνο ούτε θλίψη
Είσαι ένας έρωτας παράξενος μόλις σε διώξω σε γυρεύω
άλλες φορές δε σ’ αγαπώ κι άλλες φορές το `χω σκοπό παντοτινά να σε λατρεύω
Άλλοτε χαίρομαι πολύ που μ’ αγαπάς η συντροφιά σου προσπαθώ να μη μου λείψει
κι άλλοτε πλήττω και το θέλω αλλού να πας χωρίς να νιώθω ούτε πόνο ούτε θλίψη
Είσαι ένας έρωτας παράξενος μόλις σε διώξω σε γυρεύω
άλλες φορές δε σ’ αγαπώ κι άλλες φορές το `χω σκοπό παντοτινά να σε λατρεύω

= = = = = = = = = == = = = = = = = = =

Να και η ρομαντική νότα με την υπέροχη φωνή της Τζένης Βάνου να τραγουδά στα βλεφαρίσματα του Βασίλη Μαυρομάτη με τη Χριστίνα Σίλβα.
"Δυο τρεις ζωές"
1965
Οι στίχοι του Μίμη Τραΐφόρου από το "Ρομάντζο μιας καμαριέρας"... 


Δεν ξέρω αντάμα αν θα μας βρει Και τ’ άλλο καλοκαίρι
Κι αν θα μας νανουρίσουνε Του χρόνου οι νέοι ανθοί
Δεν ξέρω η μοίρα κι η ζωή Τους δυο πού θα μας φέρει
Κι ούτε και νοιάζομαι πολύ Για τ’ αύριο που θα `ρθει
Μπορεί ποιος ξέρει αγάπη μου Περαστικά μαϊστράλια
Να ‘ν’ όλα μας τα όνειρα Κι όλοι μας οι θυμοί
Και το πρωί να συντριβούν Σε άγνωρα ακρογιάλια
Οι βάρκες που ταξίδευαν Οι τόσοι μας καημοί
Δεν ξέρω αντάμα αν θα μας βρει Το φεγγαράκι μόνους
Κι αν δε μας νανουρίσουνε Των ρόδων οι πνοές
Μπορώ μ’όσες με γιόμισες Χαρές κι μ’όσους πόνους
Να ζήσω τη ζωή μου αυτή Κι άλλες δυο τρεις ζωές

= = = = = = = = = = = == = = = = = = =

"Είναι ο έρωτας μπελάς"
Στίχοι:  Τάσος Μαστοράκης

  
Δέκα μέρες σ’έχω χάσει κι η καρδιά μου πάει να σπάσει φαίνεται πως πια δε μ’αγαπάς 
Δέκα βράδια μ’άδεια χέρια βάλε και τα μεσημέρια συ με παρατάς
Δος μου το χέρι πάλι η νύχτα είναι μεγάλη να περπατήσουμε μαζί
Έλα ν’ αγκαλιαστούμε έλα να φιληθούμε κι όπου μας βγάλει το πρωί
Είναι ο έρωτας μπελάς είναι να κλαις και να γελάς
μα να το ξέρεις όπου πας πως σ’ αγαπώ και μ’ αγαπάς

= = = = = = == == == = = = = = = = =

1963
"Ένα καράβι είν’ η ζωή"
Τραγούδι από την ταινία "Τα παλιόπαιδα"
Στίχοι:  Νέστορας Μάτσας


Ένα καράβι είν’ η ζωή που δεν αράζει πουθενά,
περνά και φεύγει ένα πρωί και πίσω δεν ξαναγυρνά.
Η σειρήνα του σημαίνει το καράβι θα σαλπάρει
και μαζί του θα με πάρει εκεί που η αγάπη μου θα ζει.
Και σημαίνει και σημαίνει η σειρήνα του και πάει,
η ζωή είν’ ένα καράβι που πίσω δεν ξαναγυρνά.
Ούτε λιμάνι δε θα βρει ούτε θα βρει ποτέ στεριά,
ένα καράβι είν’ η ζωή που σαν τον άνεμο περνά.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1992 
"Η μέθη"
Στίχοι:  Θάνος Σοφός


Από τα μάτια ένα δάκρυ μου έφτασε μες στο κρασί,
θόλωσε πάλι μη σκέψη μου κι είσ’ η αιτία εσύ.
Μες στη θολούρα του πόνου μου και τη βαριά ακεφιά,
σ’ είδα ξανά στο ποτήρι μου να μου κρατάς συντροφιά.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

"Η νύχτα απόψε με τυλίγει"
Στίχοι:  Γιάννης Ιωαννίδης


Η νύχτα απόψε γύρω με τυλίγει με τη βαριά της γκρίζα συννεφιά
αυτούς που αγάπησα έχουν φύγει και μόνο ο πόνος συντροφιά
Διψώ για το παλιό το όνειρο μου καθώς αργά αργά πεφτ’ η βροχή
και δω στο γύρισμα του δρόμου έχω απομείνει μοναχή
Δώστε μου πίσω τα χαμένα δώστε μου πίσω τη στοργή
τώρα που κλαίω τα περασμένα κι ανοίγει πιο βαθιά η πληγή
Η νύχτα απόψε γύρω με τυλίγει με τη βαριά της γκρίζα συννεφιά
αυτούς που αγάπησα έχουν φύγει κι έμεινε ο πόνος συντροφιά

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Ο Θέμης Ζήσης τραγουδάει το υπέροχο: "Κάθε όνειρο"
Στίχοι:  Θάνος Σοφός

  
Κάθε όνειρο γλυκό Κρύβει κάποιο μυστικό
Ένα ψέμα μιαν αλήθεια Όπως και στα παραμύθια
Μα δεν ζει παντοτινά Κάθε όνειρο περνά Και σκορπά στον γκρίζο πρωινό
Σαν άστρο φωτεινό Στον ουρανό

= = == = = = = = = = = = = = = = = = = =

Η Γιοβάννα ερμηνεύει το τραγούδι "Καπετάν Φαφαλιός" σε μουσική Κώστα Καπνίση και στίχους Γιάννη Ιωαννίδη.
Απόσπασμα από την κινηματογραφημένη συναυλία "Поёт Иованна" (Η Γιοβάννα τραγουδά) στη Μόσχα το 1963. Δ/ντης ορχήστρας: Κώστας Καπνίσης.

  
Στου λιμανιού το μέσα μέρος έρημος κάθεται και γέρος
ο καπετάνιος ο παλιός ο Παντελής ο Φαφαλιός
Κι είναι τα μάτια του στ’ αλήθεια γεμάτα λες με παραμύθια
από τα τόσα πού’χει δει σαν πρωτοκίνησε παιδί
Κι όπως τον κοιτάζω ωστόσο απ’ την δική μου την σκοπιά
καράβι θέλω ν’αρματώσω με τα σαράντα του κουπιά
Κι όπως φλέγεται το Αιγαίο απ’ το φεγγάρι το παλιό
καραβοκύρη να τον λέω τον Παντελή τον Φαφαλιό
Μοιάζει τρικάταρτο αραγμένο με το σκαρί του λαβωμενο
απ’ τις φουρτούνες τις βαριές σε θάλασσες και σε στεριές
Κι από ψηλά με δάκρυ μάνας τ’άστρο τον κλαίει της τραμουντάνας
με το σαϊνι τον νοτιά κάπου ξανοίγει τη ματιά

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Ένα τραγούδι από την ταινία "Μην Ερωτεύεσαι το Σάββατο", ερμηνευμένο από την υπέροχη και αισθαντική φωνή της Τζένης Βάνου.
Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης.

  
Κάτι μου λέει πως θα πετάξεις μακρυά σαν περιστέρι
και μοναχή μου θα με βρει το καλοκαίρι κι ανησυχώ
Κάτι μου λέει πως την χαρά μου θα την πνίξει νέφος γκρίζο
κι ίσως γιατί, τον έρωτά σου τον νομίζω ονειρικό
Η μαύρη μου παραίσθηση βραχνάς μου έχει γίνει
και τρέμω μήπως κάποτε έρθει μια μαύρη αυγή
Κάτι μου λέει πως τα δυο μάτια μου το δάκρυ θα μουσκέψει
κι αχ κάνε αγάπη μου η μαύρη μου η σκέψη ψεύτρα να βγει

= = = = = = = = == = = = = = = = == = = =

"Κόκκινο φαρί"
Στίχοι:  Ηλίας Λυμπερόπουλος
  
  
Είχα ένα κόκκινο φαρί και μια κοπέλα σαν καλάμι λυγερή
κι όταν φιλούσα τον λαιμό της το γυμνό ανέβαινα με το φαρί στον ουρανό
Μια κοπέλα λυγερή είχε ένα κόκκινο φαρί
στο φεγγάρι τ’ άλογό μου θα με πάει με τ’ όνειρό μου
(Είχα ένα κόκκινο φαρί)χ2 και μια κοπέλα σαν καλάμι λυγερή
κι όταν εχόρευα στο ήλιου τα φιλιά εκράταγα όλη τη γη στην αγκαλιά

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

"Μην ερωτεύεσαι το Σάββατο"
Στίχοι:  Κώστας Πρετεντέρης 


Μην ερωτεύευσαι το Σάββατο είναι μυστήρια μέρα
Κρατάει χαρά μια Κυριακή και σβήνει τη Δευτέρα
Μην ερωτεύευσαι το Σάββατο βγαίν’ η καρδιά χαμένη
Γιατί μι’ αγάπη δεν βαστά Σαββατογεννημένη
Μην ερωτεύευσαι το Σάββατο είναι μυστήρια μέρα
Κι αν θα χαρείς την Κυριακή θα κλάψεις τη Δευτέρα

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1963
"Μου αρέσουνε τ΄ αγόρια"
Από την ταινία της Finos Films "Το δόλωμα"
Στίχοι:  Αλέκος Σακελλάριος


Ζω με δίχως στεναχώρια κι ας μου λείπουν τα λεφτά
αγαπώ όλα τ’ αγόρια και με αγαπούν κι αυτά
Όλα μου αρέσουν όλα κι αναιδή κι ευγενικά
μα και τα ονειροπόλα και τα μελαγχολικά
Είναι όμως ένα αγόρι το αγόρι μου
που τα χείλη του έχουν γεύση φρούτου ώριμου
Έχει πλάτες δύο μέτρα και γροθιά σκληρή σαν πέτρα
τα μπράτσα του τα δύο σαν με κλείνει νιώθω απέραντη ευτυχία και γαλήνη
Μου αρέσουνε τ’ αγόρια και παντού τ’ ομολογώ
αλλά μου αρέσει χώρια το αγόρι που `χω εγώ

= === = = = = = = = = = = = = = = = =

1963
"Μπουζούκι μπουζουκάκι μου"
Από την ταινία της Finos Films "Το δόλωμα"
Στίχοι:  Αλέκος Σακελλάριος


Μπουζούκι μπουζουκάκι μου της μοναξιάς παρέα
μαζί στις λύπες είμαστε μαζί και στα ωραία
Μπουζούκι μπουζουκάκι μου εσένα έχω μόνο
το γέλιο μου έχεις γέλιο σου τον πόνο μου έχεις πόνο
Μπουζούκι μπουζουκάκι μου πάμε στην γειτονιά μας
που νιώθουνε τον πόνο μας απ’ την διπλοπενιά μας.
Μπουζούκι μπουζουκάκι μου σε λίγο ξημερώνει
καινούρια μέρα έρχεται και πάλι είμαστε μόνοι

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1958
"Να γλεντήσεις τη ζωή", αρχοντορεμπέτικο των Κώστα Καπνίση και Νίκου Τσιφόρου, με τη Ζωζώ Σαπουντζάκη, από την ταινία των Τσιφόρου-Βασιλειάδη "Ο λεφτάς", με τους Βασίλη Αυλωνίτη, Γιώργο Καμπανέλη, Σμαρούλα Γιούλη, Σάσα Ντάριο, Μπεάτα Ασημακοπούλου, Νίκο Φέρμα και άλλους...


Ελα κι όσα έχεις στην κασέλα μετοχές και μετρητά
Φάτα τι σε πιάνει ανάθεμά τα και τα κρύβεις τα λεφτά
Ίσα πριν στα φάνε κοροϊδίσα κληρονόμοι ένα πρωί
φέρ'τα και σπατάλα τα αβέρτα να γλεντίσεις την ζωή
Τόσα που μαζεύεις σαν την κλώσσαπες μου τόσα τι τα θες;
Σκέψου και κομμάτι λογικέψουτ’ αύριο θα γίνει χθες
Νά το το ποτήρι κολωνάτο και μια κοπελιά μαζί
πάρ’ τα κι άσ’ τα τα λεφτά τα σκάρτα να τα κρύβουν οι χαζοί

= = = = == = = = = = = = = = = = = = =

1963
Από την ταινία "Τα Παληόπαιδα"  με τους Μαίρη Χρονοπούλου, Βαγγέλη Βουλγαρίδη, Ορέστη Μακρή, Ίλυα Λιβυκού, Στέφανο Στρατηγό, Μαριάννα Κουράκου, Άλκη Γιαννακά, Κώστα Κούρτη, Χρήστο Πάρλα, Αρτέμη Μάτσα, Γιάννη Μαλούχο, Κατερίνα Γώγου, κα
Στίχοι:  Νέστορας Μάτσας


Ωρες αργές μοναχές ώρες πικρές σκοτεινές
ήρθ’ η νυχτιά δωσ’ μου φωτιά
ξένος εσύξένη κι εγώ
Μη με ρωτάς δεν ρωτώ μη με ζητάς δεν ζητώ
φεύγει η νυχτιά δίνει φωτιά
φεύγεις εσύ φεύγω κι εγώ
Ρολόι ο χρόνος πικρό νά `σαι μόνος
μαζί θα μοιραστούμε το δάκρυ το φιλί

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1969
Ο λαϊκός ερμηνευτής Μάνος Παπαδάκης σε δυο πολύ όμορφα ερωτικά λαϊκά άγνωστα από την ταινία "Πρόσφυγας" με το Γιώργο Φούντα...Δίπλα του η Κάιτη Παπανίκα αλλά και ο Μάνος Κατράκης.
Η μουσική είναι του Κώστα Καπνίση,ο Φούντας ανοιγοκλείνει το στόμα του αλλά η φωνή είναι του Μάνου Παπαδάκη.
"Φεύγει το τρένο στο σταθμό"


Φεύγει το τρένο στο σταθμό μακραίνει μες στο δείλι
δακρύζω και σε χαιρετώ με άσπρο μου μαντίλι.
Το τρένο που σε πήρε μακριά πάλι κοντά μου θα σε φέρει
στο χέρι μου θα φέρει μια βραδιά το παγωμένο σου το χέρι.
Ντουμάνι μαύρος ο καπνός κι η μηχανή σφυρίζει
είναι πικρός ο χωρισμός και την καρδιά ραγίζει.
 Το τρένο που σε πήρε μακριά πάλι κοντά μου θα σε φέρει
στο χέρι μου θα φέρει μια βραδιά το παγωμένο σου το χέρι.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1971
"Υπάρχει πάντα ένα τραγούδι"
Στίχοι Νίκος Φώσκολος
Από την ταινία "Υπολοχαγός Νατάσσα"


Ήμουν πουλί στη παγωνιά ήμουν κερί στ’ αγέρι
ήρθες και μού ’φερες ζωή σαν μού `σφιξες το χέρι
Υπάρχει πάντα ένα τραγούδι στην καταιγίδα
ανθίζει πάντα κάποια λουλούδι στη συμφορά
Είχα χειμώνα μες στην καρδιά μου όταν σε είδα
και ξάφνου ήρθε η άνοιξη μ’ένα σου βλέμμα και η χαρά
Όση κι αν έρθει σκοτεινιά όση κι αν έρθει μπόρα
άκου θ’ αλλάξει η ανηφοριά θα `ρθεί κι η κατηφόρα

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1963
Από την ταινία "Το Δόλωμα"
Στίχοι:  Αλέκος Σακελλάριος


Τσιν τσιν γλυκό κρασί Τσιν τσιν με κερνάς εσύ
Η ζάλη που με βρίσκει Πιο μεγάλη απ’ το ουίσκι
Τσιν τσιν κι άλλη φορά Τσιν τσιν Τσιν τσιν και προς θεού
Τσιν τσιν με κερνάς αλλού Το κρασί σου είναι φως μου
Το πιο δυνατό του κόσμου Τσιν τσιν κι άλλη φορά τσιν τσιν
Όταν βρίσκεις πίνε Και θα’βρεις τη χαρά
Τσιν τσιν πιο ζωηρά Και κέρνα με για δεύτερη φορά

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1971
Τόλης Βοσκόπουλος - "Τσιγγάνα για χατήρι σου"
Απο την ταινία ''Αδέλφια μου, αλήτες, πουλιά'' σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Κωστελέτου.
Στίχοι:  Ηλίας Λυμπερόπουλος


Δυο κάρβουνα τα μάτια σου τσιγγάνα λυγερή
δυο κάρβουνα τα μάτια σου δυο κάρβουνα αναμμένα
Και κάψανε τον κόσμο και κάψανε και μένα
και κάψανε και μένα τσιγγάνα σαν κερί
Τσιγγάνα για χατίρι σου θα κάψω το τσαντίρι σου τσιγγάνα λυγερή
Δυο πυρκαγιές τα χείλη σου στην μέση τους εγώ
δυο πυρκαιές τα χείλη σου τα μάτια σου δυο ήλιοι
Για τα δικά σου μάτια για τα δικά σου χείλη
για τα δικά σου χείλη θα πέσω να καώ

= = = = = = = == = = = = = = = = = = = = =

1948
''Το τραγούδι της ερήμου'' ή  (''Η Φελλάχα η Γιουλαλάμ'' )     
Rumba σε στίχους Χρήστου Πύρπασου. Συνοδεύει το Τρίο Αρμονία. Λέγεται και "Το τραγούδι της ερήμου"


Μια Φελλάχα, η μικρούλα η Γιουλαλάμ τραγουδώντας, παίζει ώρες το ταμ - ταμ,
καθισμένη κάτω από μια χουρμαδιά περιμένει μ’ έναν πόθο στην καρδιά.
Τ’ άστρα τ’ ουρανού κοιτά η Φελλάχα η μικρή, τον Σεΐχη θα ρωτά, τάχα πού μπορεί να βρει.
Ήταν σ’ ένα καραβάνι και με μια ματιά στην καρδιά της μάνι - μάνι άναψε φωτιά,
στο καλύβι τον Σεΐχη βασιλιά, και να, όμως για κακή της τύχη, φεύγει, δεν γυρνά.
Κι η Φελλάχα, η μικρούλα η Γιουλαλάμ, τραγουδώντας, παίζει ώρες το ταμ - ταμ,
καθισμένη κάτω από μια χουρμαδιά περιμένει μ’ έναν πόθο στην καρδιά.

= = = = = = = = = = = = == = = = = = =

1978
"Όλα μας τα όνειρα"
Στίχοι:  Τάσος Μαστοράκης


Όταν σε βρω θα βάλω πέτρα και σταυρό
σημάδι μη σε χάσω όταν με βρεις
και πριν περάσουν μέρες τρεις εσύ θα με ξεχάσεις
Όλα μας τα όνειρα σε τούτη τη ζωή
ζούνε μόνο μια βραδιά και σβήνουν το πρωί
Όλα μας τα όνειρα οι αγάπες τα φιλιά
στο πρώτο ξημέρωμα πετάνε σαν πουλιά
Όταν σε βρω απ’ το δικό σου το πλευρό
στιγμή δε θα κινήσω όταν με βρεις
στην αγκαλιά μου αν κοιμηθείς μονάχος θα ξυπνήσω

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

"Πίκρα"
Στίχοι:  Ηλίας Λυμπερόπουλος


Ποτάμι θολό θολό του μυαλού κι η καρδιά μου
σπασμένο καλάμι Το χτυπάει και κομμάτια το σπάει
αγριεμένο θολό το ποτάμι της καρδιάς το καλάμι
Πίκρα το γραμμένο μου δάκρυ πικραμένο μου
γίνε πυρκαϊά Γίνε φλόγα δάκρυ μου
κάψε την αγάπη μου κάψε την καρδιά
Εσύ στην ντροπή κι εγώ στη σιωπή
στη φωτιά του καημού θα καούμε
Το μαράζι την καρδιά θα χαράζει
και γαλήνη μονάχα θα βρούμε Στην φωτιά σαν χαθούμε

= = = = = = = = = = = =  ==  == = = = =

"Σιγά σιγά ξημέρωσε"
1959
 Μοναδική καταγραφή της Ευης Μηλοπουλου από την ταινία "Έγκλημα στο Κολωνάκι".
Στίχοι :Θάνου Σοφού


Σιγά σιγά ξημέρωσε Το πρόσωπό μου κέρωσε
Από την αϋπνία Πάλι ξανά σε σκέφτηκα
Με τα παλιά μπερδεύτηκα Και ζω στην αγωνία
Σιγά σιγά ξημέρωσε Και το κρασί μου νέρωσε
Απ’ το πολύ το δάκρυ Δεν ήρθες κι απελπίστηκα
Κι από τη λύπη κλείστηκα Σ’αυτήν εδώ την άκρη
Σιγά σιγά ξημέρωσε Κι ο πόνος μου φανέρωσε
Την άδεια την ψυχή σου Όλη τη νύχτα έκλαψα
Μα τώρα πια σε ξέγραψα Κι ας έζησα μαζί σου

= = = = == = = = = = = = = == = = = =

1969
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ "ΜΙΚΡΟΣ ΔΡΑΠΕΤΗΣ".
"Το δάκρυ μας σταλιά σταλιά"
ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΕΙΧΕ ΒΓΕΙ ΣΕ ΔΙΣΚΟ 45 ΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟ 1979 ΒΓΗΚΕ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΣΚΟ.
Στίχοι:  Πυθαγόρας


Εμείς νυχτώσαμε νωρίς και χάσαμε τον δρόμο
και τα σπασμένα της ζωής τα πήραμε στον ώμο
Χάιδεψέ το μπουζούκι μας τραγούδι για να πούμε
οι νύχτες που περάσαμε να μη ξημερωθούνε
Το δάκρυ μας σταλιά σταλιά σταμάτησε να τρέχει
μανούλα μου τι παγωνιά αυτός ο κόσμος που έχει

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

"Το αμαξάκι"
Στίχοι:  Τάσος Μαστοράκης


Είσαι το ταίρι μου είσαι τ’ αστέρι μου είσαι το φως της αυγής
Τράβα αμαξάκι μου τράβα αλογάκι μου πάμε στην άκρη της γης
Με τα μαντήλι σου βρέχω τα χείλη σου πού `χουνε πάρει φωτιά
Βρήκα το ταίρι μου βρήκα τ’ αστέρι μου πού `χε χαθεί στην νυχτιά
Στον δικό μας ουρανό η αγάπη κυβερνά είναι όλα όνειρο και όλα φωτεινά
Στον δικό μας ουρανό τα σύννεφα ψηλά βλέπουν την αγάπη μας
και φεύγουν μακριά

= = = = = = = = = = = = = = == = = = = =

"Στου φεγγαριού το φως"  
Στίχοι:  Γιάννης Ιωαννίδης


Στου φεγγαριού το φως δεν θα με ντύσεις σαν άλλοτε με χάδια και φιλιά,
μείνε σιμά μου τώρα για να σβήσεις ότι απομένει ακόμα απ’ τα παλιά.
Και ρίξε στο ποτήρι σου φαρμάκι δυνατό
το θάνατο απ’ το χέρι σου για να βρω το ζεστό.
Χτυπάει αργά στο βάθος το ρολόι κι η νύχτα μας σκεπάζει σιωπηλή,
κάθε του χτύπος μοιάζει μοιρολόι μα η ώρα του για μας δεν ωφελεί.
Δεν θα ξανανταμώσουμε σε τούτη δα τη γη
θα πάμε να προλάβουμε καινούρια χαραυγή.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

1963
Η Γιοβάννα ερμηνεύει το τραγούδι "Σ' το λένε, σ' το λένε" σε στίχους Θάνου Σοφού.
Απόσπασμα από την κινηματογραφημένη συναυλία "Поёт Иованна" (Η Γιοβάννα τραγουδά) στη Μόσχα. Δ/ντης ορχήστρας: Κώστας Καπνίσης.


Στο λένε, στο λένε δυο ματάκια που κλαίνε
κάθε ώρα στο λένε μ’ ένα δάκρυ νωπό
Στο λένε, στο λένε δυο βελούδινα χείλια
κι η μεγάλη μου ζήλια πως τρελά σ’ αγαπώ
Από τα κλώνια σου το λένε τ’αηδόνια
και το φεγγάρι που γελά χαρωπό

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==

Η Γιοβάννα ερμηνεύει το τραγούδι "Τα χέρια"
σε στίχους Τάσου Μαστοράκη.
Απόσπασμα από την κινηματογραφημένη συναυλία "Поёт Иованна" (Η Γιοβάννα τραγουδά) στη Μόσχα το 1963. Δ/ντης ορχήστρας: Κώστας Καπνίσης.


Πληγωμένο περιστέρι πίσω σ’ έφερε τ’ αγέρι
ματωμένο έπεσες στη γη
Σε φιλώ και σε χαϊδεύω μα θα φύγεις, το πιστεύω
όπως ήρθες, πάλι την αυγή
Δώσ’ μου ό,τι έχεις, δώσ’ μου την ελπίδα και το φως μου
είναι η μοίρα θάλασσα πικρή
Τώρα χάθηκαν τ’ αστέρια κι έχω μείνει μ’ άδεια χέρια
μες στη νύχτα μόνη κι ορφανή
Τα χέρια, τα χέρια χιλιάδες πουλιά
στ’ αστέρια, στ’ αστέρια πεθαίνει η νυχτιά

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Και βέβαια τελευταίο άφησα το πιο ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ, το πιο αληθινά ΑΙΣΘΑΝΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΜΑ του ΚΩΣΤΑ ΚΑΠΝΙΣΗ, που φυσικά δεν είναι άλλο από το "ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΚΟ ΜΟΤΙΒΟ" που ακούγεται στην ταινία "ΤΖΕΝΗ_ΤΖΕΝΗ" του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ.
Πραγματικά κλείνεις τα μάτια και βυθίζεσαι στο κόσμο της μουσικής και των αισθήσεων
Απολαύστε το:


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Από την συλλογή "Μουσικοί Αντίλαλοι" του συνθέτη Κώστα Καπνίση, που κυκλοφόρησε σε 3 CD από την εταιρεία Legend.
Σχεδόν όλα  δεν υπάρχουν στο YouTube.





Πηγή: www.youtube.com/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου